paonnenoire

Ki bojkottálja valóban az állatkísérleteket?

2016/10/19. - írta: paonnenoire.

Három éve hatalmas hír volt, hogy az EU törvénybe vette : olyan terméket nem enged át a kereskedelmi határokon, melyet állatokon teszteltek. A cégeknek így át kellett állniuk azokra az alternatív megoldásokra, mint a bőrhöz hasonló, mesterséges utánzatok, ha európai országban akarnak kereskedni. A Cruelty Free International logóját azonban csak az a brand kaphatja meg, mely sehol a világon nem nyitja ki a kiskapukat és semmiképp nem árusít az állatkísérleteket megkövetelő országokban. Mit jelent az, hogy cruelty free és kik azok, akiket valóban érdekelnek a nyuszik?

img_1180.JPG

Hosszú lobbi után 2013-ban sikerült elérni, hogy az Európai Unió betiltsa azon termékek forgalmazását, melyeket állatokon teszteltek, akkor is, ha maga a cég nem tesztel, de használ olyan összetevőt, melynek hatékonyságát ilyen módon bizonyították. Az eseményt egy nagyon jó kampánnyal koronázták meg. Azóta, az önkéntesek mellett mesterségesen kialakított bőrön, illetve plasztikai műtétek során eltávolított emberi szövetből készülő anyagokon folynak a tesztek. A kezdeményezést, a kampányt sokban támogató Body Shop mellett számtalan márka tekinti hitvallásának, és befektet abba is, hogy minél hamarabb megkapja a teljesen állatkísérlet-mentes vegán és/vagy cruelty free jelzőt a Cruetly Free International-tól, vagy a PETA-tól. 

cruelty2.JPG

A logó feltüntetéséhez szigorú követelményeknek kell megfelelni. A legnyilvánvalóbb, hogy nem szabad befogadni olyan alapanyagot, mely abból a laborból származik, ahol szegény kis nyuszik és patkányok szenvednek. Ezt pedig nagyon komolyan veszik. Az elismeréshez emellett nem elég, hogy egy időszakban nem gyárt valaki ilyen kozmetikumokat, a folyamatnak tartósnak is kell lennie és az üzleti stratégiának is bojkottálnia kell a kereskedelmet olyan országokkal, ahol törvény szerint kötelező minden beérkező terméket alávetni az állatkísérleteknek. Az egyik ilyen ország a hatalmas piaci lehetőségeivel visszaélő Kína, ahol az EU-val pont ellentétes elveket vallanak : kötelező kísérletezni állatokon, ha valaki ott akar kereskedni. 

cruelty3.jpg

A sokkoló felvilágosító kampányokat olyan kreatív megoldások követték, melyek egyenesen divatossá tették az állatkísérlet-mentes termékek előnyben részesítését és megjelentek az elérhető kategóriába sorolt márkák is, mint a DM Alverde családja. Egyre több cég kezdi fontosnak tartani, hogy ebben is haladjon a korral és egyre több modell, híres művész áll a kampányok mellé. A vegán kozmetikumok az idő haladásával elkezdték felvenni a versenyt a nagy cégek tartós sminkjeivel, hogy a krémekről ne is beszéljünk. Ilyen például a GOSH, matt rúzsa is, melynek eltávolítása számomra külön akciót igényel, miközben a benne lévő olaj miatt hidratál. 

snapseed.jpg

A termékek árán ma már meg sem látszik a különbség : megvannak az olcsóbb, drogériás brandek és a luxus kategóriás termékek is. A cél mindenképpen az, hogy egyre kevesebben támogassunk olyan embereket, akik nap, mint nap haladnak el szenvedő állatok mellett; kihasználjuk a fejlett technológiai megoldásokat annak érdekében, hogy a saját bőrünkkel is jót tegyünk és másokét is megmentsük. 

Napi friss a Facebook-on és az Instagram-on.

Olvass tovább:

Koncepció : A valóság

Hajnal - vers 

Sikoly a gyerekszobából : gondatlan anyák és bántalmazott gyerekek 

Annál nagyobb arc vagy, minél nagyobb a replikád

Akt: Mitől művészi és mitől gagyi? 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://paonnenoire.blog.hu/api/trackback/id/tr611818017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása